We werkten samen met het innovatieteam van een luxe automerk om een gamified concept te bedenken om een routine te creëren onder potentiële kopers van de nieuwe elektrische autolijn om hun reis- en locatiegegevens te delen, zodat ze een voorspelling konden doen over de geschiktheid van de auto (en het assortiment) voor potentiële kopers.
Voor het project werkten we in co-creatie met het ontwerp-, ontwikkelings- en data science-team. Als eerste stap hebben we een driedaagse workshop gedaan om het team op een minimaal vaardigheidsniveau te trainen om deel te nemen aan het co-creëren van het gamified ontwerp, effectief te evalueren en de ontwerpmethodologie toe te passen op andere projecten waaraan ze werken. In de tweede fase hebben we samen gewerkt aan het maken van een user journey map die, na evaluatie door het managementteam, is vertaald naar een klikbaar prototype. Hoewel niet alle ontwerpkenmerken werden overgenomen, werd het merendeel van het conceptuele ontwerp goedgekeurd en leverde het de ontwerpdocumentatie voor het ontwikkelingsteam op. De app werd 5 maanden later opnieuw uitgebracht.
“Het was geweldig om met Robin samen te werken en we zijn erg blij met de voorlopige resultaten in termen van een toename van het reguliere app-gebruik onder gebruikers. Bovendien hebben zijn vermogen om de gamification-ontwerpmethode en de tools die in de workshop worden aangeboden, het gebruik van gamification-ontwerp in veel andere projecten binnen het innovatiecentrum te verankeren.” – Projectleider.