Met deze vijf categorieën meten we de veranderingen in klantgedrag.
Als het belangrijk is dat uw gebruikers iets zo vaak mogelijk doen, ongeacht tijd of plaats, dan is dit de statistiek voor u! Bijvoorbeeld: een bezoek brengen aan de controle op veiligheidsprotocollen.
De aandachtsspanne en de betrokkenheidstijden zijn de afgelopen jaren aanzienlijk korter geworden. Maar soms wilt u dat uw gebruikers even... een beetje... langer opletten.
Wanneer u een sociale-mediacampagne voert, is uw voornaamste gedragsdoel ervoor te zorgen dat uw gebruikers uw inhoud opnieuw delen.
Recensies zijn extreem krachtig geworden voor gebruikers bij de beslissing om een nieuw product te kopen of een nieuw proces te adopteren. Daarnaast zal niemand gedrag gedurende een langere periode willen blijven vertonen als hij er geen voldoening uit haalt.
Gebruikers er bewust voor laten kiezen een gewenste actie uit te voeren is één ding, ze op gezette tijden en in bepaalde situaties onbewust iets laten doen, vergt een andere ontwerpaanpak.
Als het belangrijk is dat uw gebruikers iets zo vaak mogelijk doen, ongeacht tijd of plaats, dan is dit de statistiek voor u! Bijvoorbeeld: een bezoek brengen aan de controle op veiligheidsprotocollen.
De aandachtsspanne en de betrokkenheidstijden zijn de afgelopen jaren aanzienlijk korter geworden. Maar soms wilt u dat uw gebruikers even... een beetje... langer opletten.
Wanneer u een sociale-mediacampagne voert, is uw voornaamste gedragsdoel ervoor te zorgen dat uw gebruikers uw inhoud opnieuw delen.
Recensies zijn extreem krachtig geworden voor gebruikers bij de beslissing om een nieuw product te kopen of een nieuw proces te adopteren. Daarnaast zal niemand gedrag gedurende een langere periode willen blijven vertonen als hij er geen voldoening uit haalt.
Gebruikers er bewust voor laten kiezen een gewenste actie uit te voeren is één ding, ze op gezette tijden en in bepaalde situaties onbewust iets laten doen, vergt een andere ontwerpaanpak.
Om het best mogelijke resultaat te bereiken, hebben we drie paden ontwikkeld die kunnen worden gevolgd om het plezier, de participatie en het resultaat te verbeteren.
De meeste ontwerpen richten zich op het mogelijk maken van een bepaalde actie en stoppen daar, we noemen dit functioneel ontwerp. Bij het toepassen van gamification-ontwerp richten we ons in plaats daarvan op het vergroten van de motivatie van de gebruiker om een bepaalde actie uit te voeren en hem zo te laten genieten van de ervaring van het uitvoeren van de actie dat hij ernaar uitkijkt om deze opnieuw te doen.
Bij het ontwerpen voor gedrag zijn er twee verschillende soorten gedrag waarvoor moet worden ontworpen: de eerste keer en de daaropvolgende keren. Voor het eerste gedrag is het oké om te vertrouwen op extrinsieke motivatiedrijfveren, maar voor daaropvolgende keren en routinematig gedrag moet de motivatiedrift intrinsiek zijn.
Via motiverend ontwerp proberen we de percepties, verwachtingen en doelen van gebruikers te beïnvloeden om zo hun (extrinsieke) motivatie te vergroten. Intrinsieke motivatie is moeilijker om direct voor te ontwerpen, intrinsieke motivatie komt voort uit (het anticiperen op) een plezierige ervaring. Binnen gamification design passen we game design elementen en methoden toe om deze gamevolle (plezierige) ervaringen te faciliteren.
Onze blogposts zijn de beste manier om op de hoogte te blijven van ons werk en een indruk te krijgen van onze tools, de gamificatietechnieken die we gebruiken en de tools die we ontwikkelen.
Wil meer weten?
Zoek niet verder! Hier vindt u bedrijven waarmee wij hebben samengewerkt.
Klik op een van de opties om een pagina met meer informatie te openen.